Ile kosztuje otwarcie salonu kosmetycznego?

Z dnia na dzień przybywa salonów kosmetycznych. Manicure, pedicure, henna, depilacja woskiem, depilacja laserowa, masaże ciała oraz wszelkie zabiegi pielęgnacyjne już na stałe wpisały się w pewien kanon piękna. Konkurencja w tej branży jest niezwykle wysoka. Praktycznie na każdym kroku możemy spotkać salon kosmetyczny specjalizujący się w określonej dziedzinie lub oferujący szereg różnorodnych zabiegów. Wiele osób decyduje się na otwarcie salonu kosmetycznego bez odpowiedniej wiedzy dotyczącej kosztów. Dlatego w dzisiejszym artykule przybliżymy kwestię finansową dotyczącą otwarcia salonu.

Oczywiście ciężko będzie wskazać konkretną kwotę, ponieważ będzie ona zależała od wielu czynników związanych przede wszystkim z rodzajem wykonywanych usług. Inne meble i wyposażenie wykupimy do salonu, który specjalizuje się w wykonywaniu paznokci hybrydowych, jeszcze inne, gdy rozważamy przedłużanie rzęs. Poniżej wymieniliśmy kilka najważniejszych elementów, które z pewnością pomogą oszacować początkowe koszta.

Po pierwsze: WYBÓR LOKALU

Powinniśmy jasno określić, czy stać nas na zakup lokalu i comiesięczną spłatę kredyty, czy jednak wolimy coś wynająć. Na początku z pewnością o wiele łatwiej jest wynająć odpowiednie pomieszczenie, które z czasem możemy zmienić. Ważne jest również to, aby pamiętać o tym, że im większa powierzchnia, tym większe opłaty — szczególnie w przypadku zużycia prądu. Miesięczne koszty za wynajem zależne są od kilku czynników: lokalizacji, powierzchni oraz rodzaju nieruchomości. W mniejszych miastach będą zdecydowanie tańsze.

Po drugie: REKLAMA

Nikt nie dowie się o naszym salonie bez odpowiedniej reklamy. Aktywna promocja w mediach społecznościowych, reklama zewnętrzna, banery — to prawdziwe minimum, o którym należy pomyśleć. Warto, aby takim zagadnieniem zajęli się profesjonaliści. Koszt miesięcznych działań agencji reklamowej, która zajmuje się prowadzenie FB oraz innych social mediów zaczyna się już od kilkuset złotych.

Po trzecie: PROGRAMY

Szczególnie na początku działalności warto zwrócić uwagę na narzędzia, które podnoszą komfort i efektywność pracy. Wprowadzenie systemu do zarządzania salonem powinniśmy rozważyć już na starcie. Cena zależna jest najczęściej od ilości terminarzy, które chcemy prowadzić w ramach takiego systemu, a zatem od ilości pracowników, którzy będą z niego korzystać. Decydując się na wybór konkretnego oprogramowania warto zwrócić uwagę na to, jakie dodatkowe benefity zawarte są w jego cenie. Dobry przykład stanowi Versum, gdzie oprócz kompleksowego zestawu funkcji, otrzymujemy również bezpłatne szkolenia i wsparcie techniczne przez cały okres użytkowania systemu.

Sprawdź również: Versum umawia 17 mln wizyt! “Pierwszą wersję kodowaliśmy na prezentacji z klientem”

Po czwarte: KOSMETYKI

Niezwykle ważną kwestią jest zapełnienie magazynu salonu. Bez materiałów nie zdołamy przecież realizować usług, a te niestety nie są najtańsze. Dobór odpowiedniej marki, gwarantującej dobre efekty i pełne bezpieczeństwo zabiegów oraz zaufanego dostawcy, który zapewni nam atrakcyjne ceny, a także dodatkowe korzyści w postaci darmowych próbek i szkoleń na temat produktów to jedna z kluczowych kwestii.

Po piąte: WYPOSAŻENIE

Stanowiska pracy, poczekalnia, toaleta — to z pewnością obszary, które znajdują się w każdym salonie. Konkretny koszt wyposażenia zależy oczywiście od profilu naszej działalności – inne będą bowiem ceny mebli i sprzętów niezbędnych do wykonywania manicure i pedicure, a zupełnie inne w przypadku skomplikowanych zabiegów z dziedziny medycyny estetycznej.

Staranne oszacowanie kosztów to niezwykle ważny element, od którego często zależy przyszłość salonu. Zapominając o podstawowych wydatkach możemy zrujnować finansowy fundament swojej nowej firmy, bez którego nie zdołamy jej rozkręcić. Aby upewnić się, że nasz biznes przetrwa trudne początki i wkrótce zacznie odnosić sukcesy, podejdźmy do tego tematu z rozwagą i racjonalnie rozważmy każdy szczegół.